Gramatické učivo:
Skladba
- žák v textu vyhledá základní skladební dvojici, rozliší druhy podmětů a přísudků
- žák se seznámí s větným členem - předmětem, rozpozná jej v textu, určí, jakým pádem je vyjádřen
- žák ve větě určí různé druhy příslovečných určení
- žák bude umět graficky zaznačit větu jednoduchou
Sloh a komunikace:
- psaný projev - žák rozliší s pomocí učitele fakta a názory autora promluvy, hledá odpovědi na otázky
- vypravování - žák si zopakuje charakteristiku slohového útvaru vypravování, správně uspořádáná text, bude obměňovat stále opakující se slova
- slohová práce: Vypravování - žák sestaví text, slohově, gramaticky, věcně správný
Literární výchova:
- rozbor a porozumění textu - žák bude číst s porozuměním (vystihne hlavní děj, postavy a jejich charakter, prostředí), vyjádří hlavní myšlenku díla, příběh reprodukuje a shrne, bude si klást otázky, řešit zadané úkoly k textu
- poezie - znaky poezie, jazykové prostředky, metafora a metonymie, personifikace, sloka, verš, druhy rýmů
- dílny čtení - žák si nosí do hodin vlastní rozečtenou knihu odpovídající věku, aktivně se zapojuje do dílen čtení, zapisuje postřehy z četby do čtenářského zápisníku
- vlastní četba - žák vyhledá a zapisuje povinné informace o své četbě