ZŠ a MŠ Prosetín
ZŠ a MŠ Prosetín

Projekt „Tvorba nových interaktivních materiálů pro potřeby výuky anglického jazyka v 1. – 3. třídách ZŠ“ (2010 – 2013)

Projekt „Interaktivní materiály pro výuku anglického jazyka v 1.–3. ročníku ZŠ“

Další z projekt s názvem  „Tvorba nových interaktivních materiálů pro potřeby výuky anglického jazyka v 1.–3. třídách ZŠ”, do kterého se naše škola zapojila, je zaměřen - jak již název napovídá - na tvorbu materiálů pro interaktivní výuku angličtiny nejmenších žáků. Díky finančním prostředkům z ESF a státního rozpočtu ČR budou mít vyučující k dispozici pro každý ročník jedno DVD s multimediálními interaktivními materiály, díky nimž se stane výuka pestřejší, zábavnější, ale i dynamičtější a názornější. Navíc budou vytvořeny další pomůcky - pracovní listy, obrázkové karty, hry apod. pro další zpestření a doplnění vyučovacích hodin.

Účastí v tomto projektu získá naše škola nově vznikající materiály pro výuku angličtiny nejmenších školáků (zdarma) a bude se také spolupodílet na jejich tvorbě.

Jako pilotní škola tedy získáme:

  • materiály k výuce anglického jazyka pro 1.–3. ročník zdarma,
  • možnost spoluvytvářet interaktivní materiály pro výuku AJ v 1.–3. ročníku,
  • pravidelné informace o konání seminářů k využívání interakt. materiálů ve výuce.

Jako pilotní škola se zavazujeme:

  • k využívání materiálů poskytnutých zdarma ve výuce,
  • k nahlášení připomínek a podnětů k těmto materiálům.

Interaktivní materiály budou průběžně „testovány“ na vybraných školách a připomínkovány vyučujícími i žáky. Díky jejich připomínkám  vzniknou výukové materiály, které opravdu  při výuce využijeme.

Cíle projektu

Hlavním cílem projektu, v němž je jako partner a zároveň odborný garant zapojena Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně, je podpora rozvoje výuky anglického jazyka prostřednictvím interaktivních materiálů v prvních, druhých a třetích třídách základních škol a eliminovat tak nedostatky ve struktuře výukových materiálů. Toho bude dosaženo díky realizaci několika aktivit - bude se jednat především o tvorbu jednotné komunikační a vzdělávací úrovně se zaměřením na podporu elektronizace vzdělávání, tvorbu nových elektronických i analogových výukových materiálů, výměny zkušeností mezi školami, zavedení systému jednotné evaluace přínosu vzdělávacího procesu.

Školy, které se podílejí na přímé realizaci projektu jsou motivovány především snahou o zefektivnění a zkvalitnění podmínek pro rozvoj vzdělávací soustavy, což usnadní rovněž práci se žáky, pro něž budou konečné výstupy projektu primárně určeny. V návaznosti na potřeby zapojení ostatních škol do celého procesu bude jistou motivací možnost využití nově vytvořených výukových materiálů, které budou moci bez ostychu převzít, nebo je modifikovat a následně aplikovat do výuky, což je velmi žádaným prvkem, nehledě na skutečnost, že tento proces zcela zjednoduší a sjednotí vytvořený systém komunikace, sdílení podkladů a e-learningové výuky, kde budou pod uživatelským jménem dostupné veškeré dokumenty.

Harmonogram projektu:

 

  • Sběr a analýza vstupních materiálů - 10/2010-11/2011
  • Vytvoření a provoz komunitního portálu - 12/2010-8/2013
  • Vytvoření doplňkových výukových pomůcek - 5/2011-6/2012
  • Vytvoření multimediálního materiálu - 3/2011-8/2012
  • Realizace seminářů na školách - 1/2012-8/2013
  • Nastavení systému evaluace - 1/2013-8/2013
Datum vložení: 21. 5. 2020 14:42
Datum poslední aktualizace: 21. 5. 2020 14:44

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Sportuj ve škole

sport

Scio ocenění

Scio ocenění

Zkoumavé čtení

Nová škola o.p.s. - projekt Zkoumavé čtení

Mladí Ladí D-DUR

Mladí Ladí D-DUR

Škola v proměnách času

Podle nejstarší kroniky se vyučovalo v Prosetíně již roku 1784, ale pouze provizorně. Ve svém domku učil Jan Polanský, který uměl trochu číst, psát a počítat. 

V roce 1821 se začalo pomýšlet na stavbu vlastní školy, ale stavba byla oddálena prodejem panství. Do roku 1834 se vyučovalo v čísle popisném 23, které patřilo Františku Holcovi. Teprve 11. června 1833 byl položen základní kámen školní budově, která byla vysvěcena a odevzdána do používání 17. června 1834. Byla postavena jedna učebna a byt o dvou místnostech. Školu navštěvovaly děti z Prosetína, Mokrýšova, Leštinky, Cejřova a Otáňky.

Kvůli velkému počtu žáků se místní školní rada na schůzi 1. června 1913 usnesla, že postaví novou budovu, byl schválen domek obsahující jednu učebnu a byt pro učitele. Stavba nové školy byla povolena na obecním pozemku, výstavba však byla vzhledem k válečným létům pozastavena. 

Dne 22. října 1929 byla provedena kolaudace současné budovy školy. Slavnostní otevření se uskutečnilo 28. října 1929. Žáci při slavnosti prodávali upomínkové předměty a fotografie nové školní budovy. Do školní pamětní knihy se mohli podepsat všichni návštěvníci. Po slavnostním otevření museli dělníci dokončit na budově nejnutnější dodělávky, nebylo tedy možné v nové škole ihned vyučovat. V budově se začalo učit až 4. prosince 1929. 

 

Stará budova školyNovostavba školyPlán školní budovyUčitelský sbor