ZŠ a MŠ Prosetín
ZŠ a MŠ Prosetín

Projekt „Učení může být příjemnou hrou“ (2007 – 2013)

Projekt „Učení může být příjemnou hrou“

Účastí na realizaci tohoto projektu chce naše škola dosáhnout modernizace základního vzdělávání, a to formou intenzivní podpory nových metod rozvíjení cílových kompetencí založených na interaktivních formách výuky. Cílem je vybavit přihlášenou skupinu pedagogů takovými strategiemi v oblasti práce s moderními technologiemi, v oblasti tvorby a využívání interaktivních výukových materiálů a v oblasti evaluace vlivu interaktivních prvků výuky, které ve svém důsledku přinesou novou, vyšší kvalitu vzdělávání na I. stupni základní školy. Učitelům při tvorbě interaktivních výukových materiálů umožní rozšíření jejich komplexnosti. Žáci I. stupně základních škol budou moci při studiu využít moderní způsoby výuky. V případě nemoci, nepředvídaných situací nebo i pro standardní procvičování a opakování budou moci výukové materiály využít i při studium v domácím prostředí. Navíc výukové materiály lze standardně převádět do volně a běžně používaných formátů, např. pdf.

 Celkovým výstupem bude soubor 240 interaktivních výukových materiálů pokrývajících (případně i alternativní formou zpracování) významnou část učiva I. stupně ZŠ v rozsahu daném RVP ZV.

 Informační technologie jsou v současné době v podstatě světem dnešních žáků. Význam a vliv ICT na život dětí je mnohem větší, než je dospělá populace ochotna připustit. Interaktivní výuka je přitom nástrojem, který se přímo nabízí k tomu, aby ICT byly nenásilnou a dětem přirozenou formou využity ve výuce. Zatímco v období realizace Státní informační politiky ve vzdělávání v letech 2002 - 2006 byl důraz kladen na samotné zvládnutí práce s výpočetní technikou (a to jak z hlediska počítačové gramotnosti učitelů, tak i žáků), v současné době je aktuální posun na vyšší úroveň implementace ICT do vzdělávacího procesu. Informační gramotnost se tak nestává cílem, nýbrž nástrojem vzdělávání.

Důvody pro podporu interaktivní výuky jsou následující:

a) účelné a efektivní využití ICT ve výuce - nová dimenze výuky

b) technologický skok ve výuce

c) motivace dětí k učení

d) využití potenciálu lidí

 

Interaktivní tabule se v současné době pomalu stávají nedílnou součástí výuky (alespoň 1 tuto tabuli vlastní 67% plně organizovaných ZŠ a 48% neúplných ZŠ v Pardubickém kraji. Pořízení tabule (první nebo další) v horizontu 1 roku předpokládá 78% plně organizovaných a 55% neúplných ZŠ.

 Cílové skupiny:

a) cílová skupina učitelů:

- vybavení kompetencemi, bez kterých většina učitelů jinak nebude schopna moderní metody do své výuky začlenit

- vytvoření motivačního systému na podporu interaktivní výuky

b) cílová skupina žáků

- přiblížení metod a forem výuky světu dnešních žáků 

Přínos pro cílové skupiny

a) pedagogové: vlastní odborný růst, finanční motivace, možnost vlastní profesionální prezentace, kvalitativní posun v jejich práci, přístup k moderním výukovým technologiím

b) žáci základní školy: implementace moderních výukových technologií do běžného vyučovacího procesu, zatraktivnění výuky formami a prostředky, které jsou žákům blízké, samozřejmé a srozumitelné, zefektivnění a zkvalitnění procesu získávání cílových kompetencí

Datum vložení: 21. 5. 2020 14:47
Datum poslední aktualizace: 19. 10. 2023 21:07

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Sportuj ve škole

sport

Scio ocenění

Scio ocenění

Zkoumavé čtení

Nová škola o.p.s. - projekt Zkoumavé čtení

Mladí Ladí D-DUR

Mladí Ladí D-DUR

Škola v proměnách času

Podle nejstarší kroniky se vyučovalo v Prosetíně již roku 1784, ale pouze provizorně. Ve svém domku učil Jan Polanský, který uměl trochu číst, psát a počítat. 

V roce 1821 se začalo pomýšlet na stavbu vlastní školy, ale stavba byla oddálena prodejem panství. Do roku 1834 se vyučovalo v čísle popisném 23, které patřilo Františku Holcovi. Teprve 11. června 1833 byl položen základní kámen školní budově, která byla vysvěcena a odevzdána do používání 17. června 1834. Byla postavena jedna učebna a byt o dvou místnostech. Školu navštěvovaly děti z Prosetína, Mokrýšova, Leštinky, Cejřova a Otáňky.

Kvůli velkému počtu žáků se místní školní rada na schůzi 1. června 1913 usnesla, že postaví novou budovu, byl schválen domek obsahující jednu učebnu a byt pro učitele. Stavba nové školy byla povolena na obecním pozemku, výstavba však byla vzhledem k válečným létům pozastavena. 

Dne 22. října 1929 byla provedena kolaudace současné budovy školy. Slavnostní otevření se uskutečnilo 28. října 1929. Žáci při slavnosti prodávali upomínkové předměty a fotografie nové školní budovy. Do školní pamětní knihy se mohli podepsat všichni návštěvníci. Po slavnostním otevření museli dělníci dokončit na budově nejnutnější dodělávky, nebylo tedy možné v nové škole ihned vyučovat. V budově se začalo učit až 4. prosince 1929. 

 

Stará budova školyNovostavba školyPlán školní budovyUčitelský sbor