ZŠ a MŠ Prosetín
ZŠ a MŠ Prosetín

Mediální výchova

Obsahem předmětu Mediální výchova jsou především tato témata:

  • poznávání, jak média fungují a jakým zákonitostem podléhají
  • média jako zdroje informací, kvalitní zábavy i naplnění volného času
  • analytický a kritický přístup k mediálním sdělením
  • proces tvorby mediálního sdělení
  • tvorba vlastního mediálního sdělení, hlavně formou přípravy vlastního školního časopisu a tvorbou příspěvků na školní webové stránky
  • vytváření představy o roli tisku, televizního a rozhlasového vysílání v každodenním životě
  • reklama, druhy reklam a jejích cíle, klamavá reklama
  • získávání přehledu o zpravodajských a publicistických žánrech, jednotlivé druhy, znaky
  • osvojení si základních pravidel veřejné komunikace
  • internet jako fenomén mezi médii, sociální sítě a jejich nebezpečí
  • etika a net – etika v žurnalistické práci a RTV vysílání

Komunikační proces a epochy komunikace

Komunikační proces a epochy komunikace.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 180,8 kB

Media a jejich charakteristika

Media a jejich charakteristika.notebook
Typ souboru: NOTEBOOK dokument, Velikost: 935,63 kB

Medialni instituce

Medialni instituce.notebook
Typ souboru: NOTEBOOK dokument, Velikost: 11,84 MB

Publicisticke zanry

Publicisticke zanry.notebook
Typ souboru: NOTEBOOK dokument, Velikost: 1,27 MB

Publicisticky styl

Publicisticky styl.notebook
Typ souboru: NOTEBOOK dokument, Velikost: 4,45 MB

Reklama

Reklama.notebook
Typ souboru: NOTEBOOK dokument, Velikost: 6,27 MB

Typy reklamy

Typy reklamy.notebook
Typ souboru: NOTEBOOK dokument, Velikost: 6,49 MB

Zdroje zurnalistickych informaci

Zdroje zurnalistickych informaci.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 187,19 kB

Zpravodajske zanry

Zpravodajske zanry.notebook
Typ souboru: NOTEBOOK dokument, Velikost: 680,51 kB

Zurnaliste

Zurnaliste.notebook
Typ souboru: NOTEBOOK dokument, Velikost: 4,4 MB

Zurnalisticke zanry

Zurnalisticke zanry.notebook
Typ souboru: NOTEBOOK dokument, Velikost: 5,34 MB

Zurnalisticke zanry - pracovni list

Zurnalisticke zanry.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 180,71 kB

Zpravodajske zanry - pracovni list

Zpravodajske zanry.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 504,32 kB

Tistene titulky

Tistene titulky.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 517,05 kB

Publicisticke zanry - pracovní list

Publicisticke zanry.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 986,73 kB

Navod na vkladani fotografii na web

Navod na vkladani fotografii na web.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 351,74 kB

Navod na vkladani clanku na web

Navod na vkladani clanku na web.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 201,81 kB

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Sportuj ve škole

sport

Scio ocenění

Scio ocenění

Zkoumavé čtení

Nová škola o.p.s. - projekt Zkoumavé čtení

Mladí Ladí D-DUR

Mladí Ladí D-DUR

Škola v proměnách času

Podle nejstarší kroniky se vyučovalo v Prosetíně již roku 1784, ale pouze provizorně. Ve svém domku učil Jan Polanský, který uměl trochu číst, psát a počítat. 

V roce 1821 se začalo pomýšlet na stavbu vlastní školy, ale stavba byla oddálena prodejem panství. Do roku 1834 se vyučovalo v čísle popisném 23, které patřilo Františku Holcovi. Teprve 11. června 1833 byl položen základní kámen školní budově, která byla vysvěcena a odevzdána do používání 17. června 1834. Byla postavena jedna učebna a byt o dvou místnostech. Školu navštěvovaly děti z Prosetína, Mokrýšova, Leštinky, Cejřova a Otáňky.

Kvůli velkému počtu žáků se místní školní rada na schůzi 1. června 1913 usnesla, že postaví novou budovu, byl schválen domek obsahující jednu učebnu a byt pro učitele. Stavba nové školy byla povolena na obecním pozemku, výstavba však byla vzhledem k válečným létům pozastavena. 

Dne 22. října 1929 byla provedena kolaudace současné budovy školy. Slavnostní otevření se uskutečnilo 28. října 1929. Žáci při slavnosti prodávali upomínkové předměty a fotografie nové školní budovy. Do školní pamětní knihy se mohli podepsat všichni návštěvníci. Po slavnostním otevření museli dělníci dokončit na budově nejnutnější dodělávky, nebylo tedy možné v nové škole ihned vyučovat. V budově se začalo učit až 4. prosince 1929. 

 

Stará budova školyNovostavba školyPlán školní budovyUčitelský sbor