ZŠ a MŠ Prosetín
ZŠ a MŠ Prosetín

Matematika

Říjen 2021

Pamětné násobení a dělení víceciferných čísel 

  • pamětné násobení víceciferných čísel
  • pamětné dělení víceciferných čísel
  • řešení slovních úloh na porovnávání typu kolikrát více/méně
  • porovnávání čísel podílem
  • posloupnost výpočtu jednotlivých početních operací
  • písemné násobení; odhad výsledku písemného násobení
  • doplňování číselných tabulek a číselných pyramid
  • tvorba slovních úloh
  • tvorba příkladů s daným výsledkem
  • řešení nestandardních úloh (hádanky, doplňování řad, problémové úlohy, rébusy)
  • počítání se zlomky
  • hodnocení a sebehodnocení žáků

Vztahy mezi čísly 

  • hledání řešení jednoduchých rovnic; propedeutika pojmu rovnice 
  • řešení slovních úloh
  • doplňování číselných tabulek
  • hledání řešení jednoduchých nerovnic; propedeutika pojmu nerovnice
  • práce se zlomky
  • řešení nestandardních úloh (hádanky, problémové úlohy, řešení tajenek)
  • tvorba vlastních úloh
  • práce s kalkulačkou; kostkou
  • práce s mapou, internetem nebo encyklopediemi
  • hodnocení a sebehodnocení žáků

Trojúhelník

  • rozlišování trojúhelníků podle délek stran
  • poznávání pravoúhlých trojúhelníků
  • uplatňování podmínek pro konstrukci trojúhelníku
  • výpočet obvodu trojúhelníků
  • orientace v plánku
  • řešení nestandardních úloh
  • upevňování návyku správného rýsování
  • hodnocení a sebehodnocení žáků

 

 

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Sportuj ve škole

sport

Mléko do škol

leko

Zkoumavé čtení

Nová škola o.p.s. - projekt Zkoumavé čtení

Mladí Ladí D-DUR

Mladí Ladí D-DUR

Škola v proměnách času

Podle nejstarší kroniky se vyučovalo v Prosetíně již roku 1784, ale pouze provizorně. Ve svém domku učil Jan Polanský, který uměl trochu číst, psát a počítat. 

V roce 1821 se začalo pomýšlet na stavbu vlastní školy, ale stavba byla oddálena prodejem panství. Do roku 1834 se vyučovalo v čísle popisném 23, které patřilo Františku Holcovi. Teprve 11. června 1833 byl položen základní kámen školní budově, která byla vysvěcena a odevzdána do používání 17. června 1834. Byla postavena jedna učebna a byt o dvou místnostech. Školu navštěvovaly děti z Prosetína, Mokrýšova, Leštinky, Cejřova a Otáňky.

Kvůli velkému počtu žáků se místní školní rada na schůzi 1. června 1913 usnesla, že postaví novou budovu, byl schválen domek obsahující jednu učebnu a byt pro učitele. Stavba nové školy byla povolena na obecním pozemku, výstavba však byla vzhledem k válečným létům pozastavena. 

Dne 22. října 1929 byla provedena kolaudace současné budovy školy. Slavnostní otevření se uskutečnilo 28. října 1929. Žáci při slavnosti prodávali upomínkové předměty a fotografie nové školní budovy. Do školní pamětní knihy se mohli podepsat všichni návštěvníci. Po slavnostním otevření museli dělníci dokončit na budově nejnutnější dodělávky, nebylo tedy možné v nové škole ihned vyučovat. V budově se začalo učit až 4. prosince 1929. 

 

Stará budova školyNovostavba školyPlán školní budovyUčitelský sbor