Gramatické učivo:
Slovesa
- žák rozliší podmiňovací způsob přítomný a minulý, užije jej správně ve větách
- žák správně vytvoří všechny tvary rozkazovacího způsobu
- žák odliší slovesný čas
Skladba
- žák vyhledá ve větě jednoduché podmět a přísudek, odloší část podmětnou a přísudkovou, větu graficky zaznačí
- žák bude odlišovat přísudek jmenný se sponou a slovesný
- žák graficky zakreslí závislost rozvíjejících větných členů
Komunikace a sloh:
- základy studijního čtení - žák vyhledá v krátkém textu klíčová slova, tvoří složitější otázky, vyhledá přesnou odpověď, zhodnotí, co se dozvěděl
- mluvní cvičení - žák dokáže samostatně hovořit na dané téma, užívá pestrou slovní zásobu
- slohové útvary - žák se seznámí s vypravováním, pravidly pro jeho tvorbu, jazykovými prostředky tohoto žánru
- slohový úkol: Vypravování podle obrázkové osnovy - žák sestaví text, slohově, gramaticky, věcně správný
-
Literární výchova:
- rozbor a porozumění textu - žák bude číst s porozuměním (vystihne hlavní děj, postavy a jejich charakter, prostředí), vyjádří hlavní myšlenku díla, příběh reprodukuje a shrne, bude si klást otázky, řešit zadané úkoly k textu
- báje, mýty - žák charakterizuje znaky tohoto žánru, bude charakterizovat hlavní hrdiny příběhů, seznámí se s řeckými bájemi, bude znát významy antickcýh sousloví
- dílny čtení - žák si nosí do hodin vlastní rozečtenou knihu odpovídající věku, aktivně se zapojuje do dílen čtení, zapisuje postřehy z četby do čtenářského zápisníku
- vlastní četba - žák vyhledá a zapisuje povinné informace o své četbě