Gramatické učivo:
Přídavná jména:
- žák umí vytvořit přídavná jména pomocí různých přípon
- žák umí přídavná jména vystupňovat, zná nepravidelné tvary, tvary užívá bezchybně
- žák vě větách vyhledá jmenné tvary přídavných jmen, zná pravidla tvoření, správný pravopis
- žák vě větách vyhledá jmenné tvary přídavných jmen, zná pravidla tvoření, správný pravopis
Zájmena:
- žák zná druhy zájmen, jednotlivá zájmena přiřadí k náležitému druhu
Komunikace a sloh:
- základy studijního čtení - žák vyhledá v krátkém textu klíčová slova, tvoří složitější otázky, vyhledá přesnou odpověď, zhodnotí, co se dozvěděl
- mluvní cvičení - žák dokáže samostatně hovořit na dané téma, užívá pestrou slovní zásobu
- slohové útvary - žák se seznámí s popisem, pravidly pro jeho tvorbu, jazykovými prostředky tohoto žánru
- slohový úkol: Popis osoby (popis pachatele) + popis pokoje (Můj vysněný pokoj) - žák sestaví text, slohově, gramaticky, věcně správný
-
Literární výchova:
- rozbor a porozumění textu - žák bude číst s porozuměním (vystihne hlavní děj, postavy a jejich charakter, prostředí), vyjádří hlavní myšlenku díla, příběh reprodukuje a shrne, bude si klást otázky, řešit zadané úkoly k textu
- dobrodružná literatura - žák charakterizuje znaky dobrodružné literatury, bude charakterizovat hlavní hrdiny těchto děl, seznámí se se známými spisovateli
- dílny čtení - žák si nosí do hodin vlastní rozečtenou knihu odpovídající věku, aktivně se zapojuje do dílen čtení, zapisuje postřehy z četby do čtenářského zápisníku
- vlastní četba - žák vyhledá a zapisuje povinné informace o své četbě