Gramatické učivo:
Slovesa
- žák v textu vyhledá slovesa, odliší slovesné tvary jednoduché a složené, určité a neurčité
- žák určí mluvnické kategorie sloves, vytvoří slovesné tvary podle zadaných mluvnických kategorií
- žák rozliší podmiňovací způsob přítomný a minulý, užije jej správně ve větách
Komunikace a sloh:
- základy studijního čtení - žák vyhledá v krátkém textu klíčová slova, tvoří složitější otázky, vyhledá přesnou odpověď, zhodnotí, co se dozvěděl
- mluvní cvičení - žák dokáže samostatně hovořit na dané téma, užívá pestrou slovní zásobu
- slohové útvary - žák si prohloubí znalosti o slohovém útvaru (popis), zná pravidla pro jeho tvorbu, jazykové prostředky tohoto žánru
- slohový úkol: Popis (Příšera) - žák sestaví text, slohově, gramaticky, věcně správný
-
Literární výchova:
- rozbor a porozumění textu - žák bude číst s porozuměním (vystihne hlavní děj, postavy a jejich charakter, prostředí), vyjádří hlavní myšlenku díla, příběh reprodukuje a shrne, bude si klást otázky, řešit zadané úkoly k textu
- dobrodružná literatura - žák charakterizuje znaky tohoto žánru, bude charakterizovat hlavní hrdiny příběhů, seznámí se se známými autory a jejich tvorbou
- dílny čtení - žák si nosí do hodin vlastní rozečtenou knihu odpovídající věku, aktivně se zapojuje do dílen čtení, zapisuje postřehy z četby do čtenářského zápisníku
- vlastní četba - žák vyhledá a zapisuje povinné informace o své četbě