Gramatické učivo:
- skloňování přejatých slov - žák bude tvořit spisovné tvary cizích slov, používat nejznámější cizí slova v hovoru, ovládat jejich mluvnické kategorie
- skloňování vlastních cizích slov - žák bude ovládat správné tvoření vlastních jmen cizího původu, bude užívat tvary těchto slov ve slovních spojeních i ve větách
Komunikace a sloh:
- popis pracovního postupu - žák bude prohlubovat znalosti o tomto žánru, o užíváných jazykových prostředcích, použitá slova v textech bude nahrazovat vhodnějšími, uspořádá text podle návaznosti
- slohová práce: Můj elixír (popis pracovního postupu) - žák sestaví text, slohově, gramaticky, věcně správný
Literární výchova:
- rozbor a porozumění textu - žák bude číst s porozuměním (vystihne hlavní děj, jednoltivé motivy, postavy a jejich charakter, prostředí, vyjádří hlavní myšlenku díla, příběh shrne, bude si klást i obtížnější otázky)
- jazykové prostředky - žák vyhledá v úryvcích základní jazykové prostředky, tropy a figury, pojmenuje je a vyhledá příklady ve svých textech
- dílny čtení - žák si nosí do hodin vlastní rozečtenou knihu odpovídající věku, aktivně se zapojuje do dílen čtení, zapisuje postřehy z četby do čtenářského zápisníku
- vlastní četba - žák vyhledá a zapisuje povinné informace o své četbě